Ce ati dori sa imi transmiteti?

miercuri, 14 septembrie 2011

Recenzie Ultimul cantec - Nicholas Sparks

   Hei! Am revenit cu o noua recenzie, cea a cartii "Ultimul cantec" primita de la libraria online Libris, carora le multumesc mult. Asa cum eram ma asteptam, mi-a placut enorm de mult, mai ales ca nu este prima creatie a scriitorului Nicholas Sparks pe care am ocazia sa o citesc. 


    Synopsis: 
   Veronica Miller, poreclita Ronnie, este fortata sa isi petreaca vacanta de vara impreuna cu fratele sau, Jonah, la tatal lor pe care nu l-a mai vazut de trei ani. Cauza principala a instrainarii relatiei dintre ei este divortul parintilor care ii provoaca o schimbare radicala de atitudine. De asemenea, fata renunta la muzica, la pian mai exact, pentru a-l "pedepsi" pe tatal sau, Steve ce ii fusese profesor in toti acesti ani. 
   Chiar daca incearca sa o convinga pe mama sa ca nu este cea mai buna idee, nu reuseste sa ramana acasa. Zilele trec destul de greu, insa Ronnie isi redescopera partea sensibila. Curand va pazi ouale de testoasa din fata casei pentru a nu fi mancate de ratoni si se va indragosti de Will, un baiat pe care nu il suporta la inceput. Cei doi se apropie, problemele se rezolva, insa linistea este spulberata de faptul ca Steve are cancer la stomac si ca nu mai are mult de trait. Din acel moment, Ronnie isi va fi alaturi de el si va incerca sa-l cunoasca cat pentru o viata intreaga si pentru a castiga timpul pierdut.          

    Parerea mea:
   M-a emotionat foarte mult sfarsitul si am fost suparata pe soarta cruda care nu iarta pe nimeni, indiferent de statut social sau suflet. Am invatat ca trebuie sa ne traim viata cat mai bine posibil si sa fim bucurosi pentru fiecare zi pe care o petrecem alaturi de cei pe care ii iubim. Uneori uitam ceea ce conteaza si ne axam pe detalii nesemnificative.
   Mi-a fost dor de o poveste ce se bazeaza pe existenta noastra, pe problemele frundamentale de care ne lovim si am gasit ce cautam aici. Nicholas Sparks este un romantic incurabil, un scriitor de exceptie, de aceea vi-l recomand cu multa caldura. 
   Varianta ecranizata este deosebita si aproape fidela romanului, iar prestatia actritei Miley Cyrus a fost mai buna decat ma asteptam, sincer va zic. 
   Citate ce merita amintite:

  •    Exista tipi care cresc gandindu-se ca se vor aseza la casa lor la un moment indepartat din viitor si exista tipi care sunt gata de insuratoare imediat ce cunosc persoana potrivita. Primii ma plictisesc, in principiu pentru ca sunt patetic; iar ultimii, sincer, sunt greu de gasit. Dar eu sunt interesata de cei seriosi, si dureaza sa gasesti un tip ca asta si sa fiu si eu interesata de el. Adica, daca o relatie nu poate supravietui pe termen lung, de ce naiba ar merita sa investesc timp si energie pe termen scurt?
  • ...trebuie sa iubesti ceva inainte sa urasti acel lucru.
  • ... cand e dragoste adevarata, e dragoste adevarata si o stii pur si simplu.
  • Viata, se gandi el, semana mult cu un cantec.
    La inceput e misterul, la sfarsit e confirmarea, dar la mijloc sta intreaga emotie care face sa merite totul.
    Despre Nicholas Sparks:
   Nicholas Charles Sparks s-a nascut in Omaha, Nebraska, pe 31 December 1965. Desi a scris de cand era in facultate, a publicat prima carte, "The Notebook", in 1995. Dupa aceea, a renuntat la slujba sa in favoarea scrisului, urmand faimoase titluri precum: Message in a Bottle (1998), A walk to remember (1999), The rescue (2000), A Bend in the Road (2001), Nights in Rodanthe (2002), The Guardian (2003), The Wedding (2003), True Beliver (2005), At First Sight (2005), Dear John (2006), The Choice (2007), The Lucky One (2008), The Last Song (2009), Safe Heaven (2010) si The Best of Me (2011).

7 fantasies:

Only Books spunea...

Citita!:x
E pur si simplu superba cartea, mult mai buna decat filmul!:)

Dee.

andra lavander spunea...

buan ideea cu citate, cartea pare superba, ne arata de ce trebuie sa-i pretuim pe parinti indiferent daca suntem sau nu de acord cu deciziile pe acre acestia le iau

Anonim spunea...

... cand e dragoste adevarata, e dragoste adevarata si o stii pur si simplu
asa este! cred ca voi citi si eu aceasta carte, mi-a starnit interesul!

ioana alexandra spunea...

si iata mult asteptata recenzie. cum am ami spus eram curioasa sa aflu cum e cartea asta si acum, dupa ace am citit recenzia ta cred ca o s-o citesc si eu cat mai curand:D
pana la urma tatal ei a murit?? ce tist..

Anonim spunea...

Intr-adevar, mereu cartea bate filmul! Nu am citit-o, desi as vrea. Filmul a fost grozav, dar tinand cont de ce am spus mai sus, cartea cred ca va fi bestiala!

Diana Gavrila spunea...

@ Lavander: E o metoda mai veche de-a mea pentru a nu uita pasaje frumoase - le scriu intr-un carnetel.
@ Adela: Spor!
@ Ioana Alexandra: Da, am plans atunci. E foarte trist.
@ Laurentzyu: Asa e! Bestiala.

Alyz spunea...

Eu nu am citit cartea. Am vazut-o la o librarie in Bucuresti, dar atunci nu aveam banii necesari ca sa o cumper... si nu am mai ajuns sa o cumpar... insa tot nu ma las :D
mi-a placut recentia ta.