Ce ati dori sa imi transmiteti?

miercuri, 21 septembrie 2011

Recenzie Cercul Secret I "Ritualul" de L.J. Smith

    Synopsis:
   In urma cu cateva zile am inceput o noua serie, "Cercul Secret" (carte oferita de libraria online Libris), ce mi-a trezit curiozitatea si mi-a dovedit inca o data ce scriitoare deosebita este L.J.Smith. Dupa ce a reusit sa ne creeze o poveste romantica despre vampiri, de data aceasta vrajitoarele iau locul personajelor pe care urmeaza sa le indragim cu siguranta. Prima parte a cartilor se numeste "Ritualul" si se refera la clipa in care Cassie Black, eroina noastra, isi gaseste locul in grupul de adolescenti ce sunt uniti de acelasi secret, magia. 
   Cassie se muta impreuna cu mama sa in orasul in care a copilarit aceasta, New Salem, pentru a fi alaturi de bunica sa care este din ce in ce mai bolnava. Dezamagita de casa in care este nevoita sa-si petreaca urmatoarea perioada, ca sa nu mai punem la socoteala problemele de la scoala cu Faye, o tanara cu un comportament vulcanic, ea nu reuseste sa se acomodeze foarte usor. Abia dupa ce o va cunoaste pe Diana, frumoasa blonda ce locuieste aproape de bunica ei, va afla faptul ca este vrajitoare. Uciderea lui Kori, cea care trebuia sa completeze cercul celor 12 familii de vrajitori (din care fac parte atat Faye, cat si Diana si Adam), ii ofera oportunitatea lui Cassie sa fie admisa in locul ei. 
   Oricat ar incerca, ea nu poate sa il uite pe baiatul pe care l-a intalnit pe plaja si care ii daruise o piatra ca multumire pentru ajutorul oferit. Curand va descoperi ca este prietenul Dianei si ca numele lui este Adam. Din acea clipa sperantele ei de a il gasi si a-i spune ce simte se prabusc. Se pare insa ca nici acesta nu este indiferent si o saruta, ceea ce ii ofera un avantaj foarte bun lui Faye si ii da posibilitatea sa o santajeze.
     
    Parerea mea: 
   Mi-a placut mult povestea, insa mi-as fi dorit sa fie ceva mai complexa, mai plina in detalii. Cand am ajuns la final mi s-a parut ca abia atunci am ajuns la partea interesanta. Inca 100 de pagini ar fi fost super din punctul meu de vedere! 
   Coperta este frumoasa, desi eu mi-as fi imaginat-o putin altfel (mereu am cate ceva cu poza de pe coperta - pana la urma ea ne ofera prima impresie, nu?). Sunt foarte incantata de cartile cartonate, cu toate ca necesita mai multi bani cheltuiti, asa ca este un plus... 
   Vi-o recomand cu multa caldura, este bunicica pentru tineri. 
    Nota mea: 4.5 / 5
    Ecranizarea:
   Am vazut primul episod si mi se par foarte bine alese personajele, chiar daca au schimbat foarte multe lucruri. De exemplu nu mai sunt 12 familii, ci doar 6, lipsesc din personaje, iar moartea mamei nu este motivul mutarii in New Salem si asa mai departe. Totusi este promitatoare, dar pentru a ma convinge trebuie sa vad si continuarea. 


   Voi ati citit cartea?
   Multumesc mult librariei online Libris pentru aceasta carte. Va pup. O seara frumoasa.


    

5 fantasies:

andra lavander spunea...

ma-am uitat la primele episoade din serial, n-am citit acrtea sper sa o citesc in curand, ai drepatate sunt schimbari intre carte se serial, dar versiunea ecranizata pare promitatoare

ioana alexandra spunea...

cartea asta n-am citit-o, mi se pare prea usoara, cum ai spus si tu nu e foarte complexa.
nici nu prea ma omor dupa povestile cu vrajitoare..
coperta nu-mi place. as fi tentata sa ma uit la serial, dar acum am altele de urmarit
in schimb imi plac posterele oficiale:P

Anonim spunea...

Cu recenzia de mai sus m-ai convins sa citesc Cercul Secret. Am castigat volumul 2 pe un blog, insa nu pre ia-m dat mare importanta. Cred ca data viitoare cand voi intra intr-o librarie stiu ce sa imi iau! :D

Anonim spunea...

Era cat pe ce sa uit: CHIAR VREAU SA LE CITESC! De ce? Pentru ca imi place foarte mult si serialul. Era sa uit ca serialul Cercul Secret este facut dupa seria lui L.J. Smith! WOW! Trebuie sa le citesc neaparat!

Diana Gavrila spunea...

@ Lavander: Mie mi-au placut ambele. Deocamdata...
@ Ioana Alexandra: E destul de fain filmul, dar si cartea. De la episodul 5 se complica si imi place.
@ Laurentzyu: Eu nu sunt atat de impresionata de L.J. Smith...sincer.