Ce ati dori sa imi transmiteti?

duminică, 25 septembrie 2011

Surpriza! Un minunat interviu cu Ramona Wray!

   Buna, dragilor! Am deosebita placere sa v-o prezint pe Ramona Wray, o scriitoare fantastica de origine romana care a fost foarte draguta si mi-a raspuns la cateva intrebari. Vreau sa-i multumesc inca o data pentru timpul acordat si pentru ca ne-a impartasit cateva franturi din experienta ei de viata. 
   Pentru mai multe detalii despre ea, intrati AICI.
   Sa incepem:




1. Cateva cuvinte despre dumneavoastra (temperament, hobby-uri, familie, preocupari etc.)  
Multumesc pentru invitatie. Cartile sunt singurele obiecte care pot fi gasite peste tot in casa mea, din baie pana in bucatarie. Am avut norocul sa ma casatoresc cu un barbat intelegator, care a invatat repede sa navigheze printre acesti munti de carti. El este mereu primul meu cititor, si persoana care ma sprijina, si care m-a sprijinit, intotdeauna.Avem un baietel de sapte ani, care spune oricui e gata sa asculte ca mama lui e scriitoare. Din nefericire, el este mult mai interesat de Wii si Playstation, si mai putin de carti.


2. V-ati dorit intotdeauna sa fiti scriitoare? Ce rol a jucat literatura in viata dumneavoastra?
Am scris mereu, dar nu m-am gandit sa urmaresc o cariera in domeniu pana de curand. Prima mea poveste scurta a fost publicata intr-un ziar local cand aveam 12 ani. Deci, in principiu, scrisul este o pasiune veche. In timpul liceului, am scris multa poezie, si am colaborat cu revista scolii, unde am si publicat mai multe poeme. Dupa ce am plecat din Romania, a durat cativa ani pana am reusit si ma obisnuiesc sa scriu in engleza. Dar nu m-am oprit niciodata. Am scris in fiecare zi. 



3. Aveti vrun sfat pentru tinerii care doresc sa imbratiseze aceasta frumoasa meserie (printre care ma numar si eu)?
Iti doresc mult success. Cel mai important sfat este sa nu lasi o zi sa treaca fara sa scrii, si sa citesti, ceva. Nu trebuie sa fie 9 000 de cuvinte, si nu trebuie sa termini o carte in 24 de ore, dar ... scrie si citeste. In fiecare zi. In al doilea rand, e bine sa fii pregatit sufleteste pentru ceea ce se poate intampla (ceea ce mi s-a intamplat si mie, de multe ori) si anume, actul de a fii respins. Agenti literari, edituri ... fara nici o indoiala, se va intampla. Nu este placut, si e bine sa fii pregatit. Si hotarat. Trebuie sa mergi mai departe, in ciuda micilor esecuri.

4. Ne puteti descrie putin actiunea cartii dumneavoastra Hex: A Witch and Angel Tale? V-ati gandit la o continuare?
Hex nu este parte dintr-o serie, ci un standalone. Desi as putea sa scriu mai mult despre setul de caractere respectiv, am decis sa ma opresc aici. In cateva cuvinte? Este povestea unei adolescente care s-a nascut cu abilitatea de a afla totul despre o persoana printr-o singura secunda de contact direct. Si mai sunt si doi baieti, si un triunghi amoros, si un blestem de 400 de ani. Si bineinteles, un sfarsit fericit, pentru ca eu iubesc sfarsiturile fericite.

5. Suntem foarte mandrii de succesul dumneavoastra. Daca vi s-ar propune sa apara si la noi cartea ati alege sa scrieti dumneavoastra varianta in romana, cunoscand limba? Exista o astfel de varianta?
Multumesc. Nu, nu exista o varianta romaneasca din pacate, Hex a fost lansata oficial numai in America. Dar pentru o varianta romaneasca, da, as insista ca eu sa fac traducerea si adaptarea. Eu vorbesc cinci limbi straine si inteleg mult prea bine cate lucruri se pot pierde intr-o traducere. 


6. Ce parte din personalitatea dumneavoastra se regaseste la eroina pe care ati creat-o, Lily Crane?
Sarcasmul, presupun. Intotdeauna am avut o limba ascutita, ca toti oltenii de altfel.


7. Cartea preferata din literatura universala si motivul pentru care ati ales-o.


Imposibil sa aleg doar una singura. Am autori favoriti, carti favorite, pasaje favorite, etc. Henry James, Roderick Hudson, e una dintre cartile pe care le iubesc mult. Pasajele descriptive despre Italia, unde am locuit si eu o perioada, sunt nemaipomenite. Si caracterele sunt foarte bine construite.

8. Cand si unde aveti cea mai mare inspiratie atunci cand scrieti?
Scriu in libraria mea personala, care este o camera plina de carti, cu un semineu enorm, si un mic birou. Iarna, cu focul arzand langa mine si inconjurata de toate cartile mele ... presupun ca scriu cel mai bine atunci.




9. Din cate am aflat aveti un baietel. Sa va traiasca! Cum impacati cariera de scriitoare cu cea de mama?
Multumesc mult. Este greu. Eric are doar sapte ani si necesita multa atentie. Sotul meu, Steven, ma ajuta mult din acest punct de vedere. Incerc sa gasesc o balanta, in fiecare zi. Imi fac timp sa il ajut pe Eric cu temele, sa ma joc cu el, sa-l duc la scoala, etc. Inainte de culcare ii citesc o poveste in fiecare seara. Incerc sa le impac pe toate.

10. Daca casa in care locuiti ar fi in flacari si ati putea sa salvati un singur obiect (luand in considerare ca toate persoanele sunt in siguranta), care ar fi acela?  


Laptopul, bineinteles. Si am cateva first edition carti pe care nu le-as putea lasa.









11. Ati intalnit dificultati in viata datorita faptului ca sunteti romanca? Foarte multe persoane s-au plans ca au fost desconsiderate din aceasta pricina.
Nu mai mult decat alte persoane, as spune. Este dificil sa-ti construiesti o cariera, indiferent de nationalitate. Traim intr-o societate care se misca repede si foarte eficient. Daca nu reusesti sa tii pasul cu ceea ce se intampla in jurul tau, atunci nu reusesti nimic. Indiferent de nationalitate.








12. Aveti un poiect nou in plan, o noua carte?
Da. Am terminat o noua carte, sunt in procesul de editare. Actiunea acesteia se petrece in Romania. Exista un element supranatural, dar accentul cade pe cel uman. Este o poveste frumoasa, prima dintr-o serie.














13. Unde va vedeti peste 5 ani? Dar peste 10? 
Exact unde sunt acum, in librarie, la birou, cu degetele pe tastatura.



14. Care este ideea unei zile perfecte in mintea dumneavoastra? 
O zi perfecta e o zi in care nu trebuie sa fac nimic altceva decat sa scriu. Doar eu, si caracterele mele, de dimineata si pana seara. Pe de alta parte, n-as putea sa petrec o intreaga zi fara familia mea. Mi s-ar face dor de ei.  


  Ma gandeam ca am putea aduna voturi pentru a face posibila publicarea cartilor ei si in Romania. Ce parere aveti? Incercam? 
                            XOXO
  

5 fantasies:

Muneca Chucky spunea...

foarte frumos interviul,felicitari pentru oportunitate:*>:D<

andra lavander spunea...

superb interviu, e bine sa asculti ce-ti spune o femeia care a reusit sa-si cladeasca o cariera, mai ales ca a reusit sa faca asta intr-o alta tara

Anonim spunea...

Foarte frumos interviul! Felicitari si sa speram ca vei mai avea si altele le fel de tari pe blog! :)

ioana alexandra spunea...

e de origine romana??:O
wow, nu stiam. o idee f. buna cu voturile, as vrea cartea la noi
felicitari pt. interviu!!

Diana Gavrila spunea...

@ Muneca Chucky: Multumesc.
@ Lavander: Da. Ma bucur mult ca este asa o femeie deschisa. M-a surprins placut.
@ Laurentzyu: Incerc. Poate, cine stie.
@ Ioana Alexandra: Mersi. Merita sa incercam. Trebuie doar sa ma interesez ce pasi sunt necesari pentru asta.