Ce ati dori sa imi transmiteti?

vineri, 7 octombrie 2011

Recenzie " Morti pana la apus" (1) - Charlaine Harris

   Am auzit de seria Vampirii Sudului de mai bine de doi ani, precum si de serialul TRUEBLOOD de la o  prietena de-a mea, insa abia de curand m-am decis ca merita sa o am in biblioteca (multumita Roxanei). Let's get started!


    Synopsis:
   Sookie Stackhouse, eroina principala, este o chelnerita din Bon Temps, un orasel din Louisiana, ce poate citi gandurile tuturor oamenilor. Darul sau o impiedica sa aiba o viata normala, fiind tratata ca o ciudata de toti cunoscutii. 
   Intr-o zi, un vampir apare in barul in care lucreaza ea si se simte nevoita sa il salveze de un cuplu care vrea sa il stoarca de sange. Curand va afla ca acestuia nu ii poate citi gandurile, dar nici farmecele lui asupra ei nu au efect. Acum lucrurile pentru Sookie se schimba, iar legatura dintre ei se transforma foarte repede intr-o iubire nebuna. Sa nu mai punem la socoteala groanicele crime ce iau in vizor femeile ce au trait in preajma vampirilor. Moartea bunicii lui Sookie, precum si banuielile repetate indreptate asupra fratele ei, Jason, ii dau de gandit fetei, asteptand ca asasinul sa vina si dupa ea. Ulterior asta se va si intampla, iar identitatea criminalului ii uimeste pe toti.  


    Parerea mea:
   Obisnuita cu toti ceilalti vampirii de pana acum (Jurnalele Vampirilor, Academia Vampirilor, Twilight), a durat putin pana sa iau la cunostiinta toate legile lumii in care se petrece aceasta poveste. Am invatat ca aici vampirii nu suporta usturoiul, se feresc de soare, sunt sensibili la argint, cruci, au pielea deosebit de alba, nu se ascund de oameni si beau sange artificial ce ii ajuta sa supravietuiasca.
   Am terminat foarte repede cartea, dovada ca este foarte bine scrisa, dar si interesanta. Tin sa mentionez ca nu este pentru toate tipurile de varste din cauza descrierilor amanuntite a unor scene de sex si crime. 
   Capitolele sunt foarte lungi, simteam la un moment dat ca nu se mai termina (mai vroiam cate o pauza sa mananc sau sa ... Stiti voi :)) ), dar asta nu este un minus. Coperta (varianta de chiosc) da impresia unei carti de copii, cu toate ca nu este. Imi place mai mult cealalta! Mai sexy ;).  
   Abia astept sa apara urmatorul volum pe care sper sa il pot cumpara. 
   Serialul de care v-am spus mai devreme nu mi-a trezit sub nicio forma interesul. Am incercat sa vizionez primul episod, dar m-am plictisit dupa primele 5 minute si am renuntat. Din cate am auzit cuprinde niste scene "indecente"care dupa mine stirbesc actiunea cartii. Parerea mea! 
   Va recomand cu caldura volumul I, cat si restul seriei de care sunt sigura ca nu va veti plictisi. 

    Nota mea: 5/5        
    Ce parere aveti?          

7 fantasies:

andra lavander spunea...

si eu am incercat sa urmaresc serialul si la fel ca si pe tine, nu m-a captivat, asa ca am renuntat si la ideea de a citi acrtile, cat despre scenele indecente, adevarul e ca nu ma dau in vant nici dupa cartile de genul asta si nici dupa filme

andra lavander spunea...

dar dupa o recenzie in care e astfel laudata, ar trebui sa ma gandesc sa o citesc si eu

Anonim spunea...

Am citit-o si eu si e geniala! O carte plina de umor care te tine cu sufletul la gura! De-a dreptul "impecabila" as putea spune. Imi place foarte mult seria Vampirii Sudului. Imi place cum scrie Charlaine Harris, imi place totul le ea: personaje, actiune ... PERFECTA!

ioana alexandra spunea...

imi place parerea ta:))
da, cartea e f. buna, seria e foarte buna!
si da, serialul are niste secvente fooarte...hm, ma intelegeti:D

MikuMyuuki spunea...

Sunt total de acord cu tine. Cartea este bine scrisa si interesanta. De asemenea, si eu am auzit de carti si serial de acum cativa ani, dar nu m-a atras in atat de mare masura incat sa si cumpar cartile.
Dar de asta vara am inceput sa cumpar cartile ce apareau cu rev. Bravo si am zis, de ce sa nu iau si seria asta?...daca tot e, daca tot o lauda atatia...
Am vazut 8 sau 9 episoade din serial, dar nu mi se pare cine stie ce. Pare genul de serial care poate dura la nesfarsit, sau ma rog, sa aiba o intindere uriasa. Cert este ca primele episoade respecta teribil de mult prima carte. Zeci de replici din carte sunt in serial.

Mi-am cumparat si urmatoarele 2 volume, dar nu am ajuns inca sa le citesc.
Per total, nu mi se pare cine-stie-ce, dar totusi e atragatoare.

`miku

MikuMyuuki spunea...

Ah, ca am uitat sa spun in comentariul anterior: sincer, daca nu as fi vazut serialul dupa ce am citit prima carte, as fi crezut in continuare ca Bill arata aproape ca moartea. Adica e alb si...toate miturile par sa prinda in aceasta serie un contur puternic.
Mi-ar fi placut sa apara si ceva noutati.

`miku

Diana Gavrila spunea...

@ Lavander: Cartile sa stii ca merita. Eu am terminat volumul 3 si abia astept continuarea.
@ Laurentzyu: Sunt de acord cu tine :D
@ Ioana Alexandra: ;)
@ Myuuki: Da, am vazut in primul episod, ca doar atat am rezistat sa ma uit. Personajele mi le-am imaginat altfel, nu chiar la fel de perversi ca cei din serie. :p