miercuri, 26 octombrie 2011

Recenzie "Winnetou" - Karl May

Buna. Din nou a trecut ceva vreme de cand nu am mai vorbit despre cartile din lista mea. Urmatoarea este, precum vedeti din titlu, Winnetou, scumpul meu indian de care incearca Lorena, sora-mea sa scape. Oricat am incercat, deocamdata cartile nu au nicio importanta pentru ea.
   Desi autorul german, Karl May, a scris numeroase capodopere, aceasta ramane preferata mea,  fiind si cea mai complexa dintre toate. Astfel, incepand cu aceasta poveste, am epuizat numeroase volume ce contureaza lumea Vestului Salbatic american.
   Winnetou este personajul principal, vestita capetenie a apasilor Mescalero, vazut prin ochii lui Old Shatterhand (cu numele adevarat de Charlie), un tanar neexperimentat ce porneste in cautarea aventurii si a unei noi lumi. "Povestitorul" se confunda astfel cu autorul, care desi a calatorit prin acele tinuturi, nu a trait toate peripetiile descrise in cartile sale.
   Conflictele dintre omul alb si pieile rosii sunt detaliat conturate, subliniind faptele marsave de care sunt capabili primii pentru banii primiti in schimb. Charlie se ocupa cu construirea sinelor de tren care vor traversa teritoriile indienilor, lucru care ii deranjeaza pe acestia si le da un motiv de disputa. Intalnirea cu Winnetou este un punct important in maturizarea baiatului, fiind un model demn de urmat, prin cinstea, curajul, prietenia lui. Acesta ii va deveni frate de cruce si prieten apropiat, fapt ce il ajuta sa ia decizia corecta - trece de partea indienilor in razboiul ce se anticipa. Cu toate ca amandoi vor trece prin incercari repetate (uciderea tatalui si a surorii luii Winnetou), se vor revedea de fiecare data cu o bucurie de nedescris.
   Nu va zic mai mult pentru a va lasa pe voi sa va faceti o parere. Pot spune insa cu mana pe inima ca este o carte pe care as reciti-o din nou si nu m-as plictisi. Este o carte de aventura, plina de talcuri pentru cei in cautare de modele, si de ce nu si pentru cei varstnici. V-o recomand cu multa caldura si sunt sigura ca nu veti fi dezamagiti.

O zi frumoasa in continuare. XOXO

2 fantasies:

Unknown spunea...

Winnetou mi-a fermecat și mie copilăria. Ceea ce nu mi-a plăcut a fost faptul că are un final dramatic și nici unul dintre celelalte romane ce ii are ca protagoniști pe Old Satterhand și Winnetou nu mi-a șters guatul amar.
De asemenea sunt fosrte interesant de urmărit aventurile lui Charlie în Orient, unde numele lui e Cara Ben Nemsi Bei.
Charlie e echivalentul englezesc pentru numele german Karl.
Spor la citit frumoasele romane ale lui Karl May. Cooper e mic copil pe lângă ce a scris May.