Ce ati dori sa imi transmiteti?

joi, 7 iulie 2011

Mandrie si prejudecata - Jane Austen

   O carte foarte frumoasa care te face sa realizezi ca nu mai ai posibilitatea gasesti baieti ale caror calitati pot fi la fel de exceptionale ca ale celor doua personaje masculine: domnul Bingley si domnul Darcy. Acum cateva zile am avut ocazia sa o rasfoiesc din nou si sa mai gust pentru cateva momente o epoca de mult trecuta...Sincer mi-ar fi placut sa-i apartin, sa port rochii pompoase lungi si sa dansez toata noaptea la un bal cu tineri aratosi si gentlemani adevarati. Din fericire, eu mi-am gasit printul, dar este din ce in ce mai greu sa gasesti pe cineva care sa merite osteneala.
   Familia Bennett are cinci fete, Jane, Elizabeth, Catherine, Mary si Lydia, inzestrate care mai de care cu insusiri mai mult sau mai putin alese. Mama acestora incearca din rasputeri sa le gaseasca un partener de viata pe masura, dar nu reuseste decat sa ii indeparteze pe toti de ele. Jane si Elizabeth, cele mai mari dintre fete, sunt cele mai frumoase si talentate, ele reusind sa atraga atentia barbatului care inchiriaza proprietatea Netherfield, domnul Bingley, si a insotitorului sau, domnul Darcy. Cu toate acestea, nici frumusetea si blandetea lui Jane, nici inteligenta si umorul lui Elizabeth nu sunt de-ajuns in fata unei viitoare soacre nepotrivite, care nu stie cand sa vorbeasca si cand sa taca. Nu o sa va spun mai mult, deoarece si-ar pierde farmecul, dar marturisesc ca este una dintre cartile mele favorite. 

  Film vs Carte: A fost si ecranizata cartea in doua filme (productie britanica si americana)...Ce pot sa zic? Al doilea film nu este rau, mai ales ca personajul Elizabeth, cea care da savoare intregii povesti, este jucat de Keira Knightley, o actrita foarte talentata, iar pe primul nu am reusit sa il vizonez complet. Stiti, bineinteles, ca filmul a nu bate niciodata cartea :-D 



O alta productie ar fi una indiana ce poarta numele "Bride and Prejudice" in locul lui "Pride and Prejudice", a carei actiune este putin schimbata pentru a corespunde traditiilor indiene. Mi s-a parut destul de bun, pana la urma, mai ales ca dansurile prezentate imi erau necunocute si actorii au fost alesi cu foarte mare grija (Aishwarya Rai si Martin Henderson in rolurile principale).

  O puteti citi si aici.    

8 fantasies:

Lavinia Dance spunea...

eu m-am cam lasat de citit:-s

Dreams*Link spunea...

Serios? De ce? Eu as avea nevoie de mai mult timp :P Apropo..Ce mai face Denisa?

andra lavander spunea...

o acrte superba, care merita cititta, austen este geniala, am recitit acrtea vara asta alaturi de alte carti de aceeasi autoare, nu ma satur niciodata de povetile de dragoste clasice

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
ioana alexandra spunea...

n-am citit cartea si nici n-am urmarit filmul
poate intr-o zi..

Anonim spunea...

Foarte frumoasa recenzia! Cred ca o sa imi fac si eu un timp in care sa mai citesc si lectura clasica!

Anonim spunea...

Apropo de film, e frumos? As vrea sa il vad si eu, pentru ca nici pe acesta nu l-am vazut. Cred ca o sa ii acord mare atentie, mai ales ca are niste actori "impecabili". Trebuie sa il vad imediat. Maine seara, drept visul de dinaintea cosmarului. In loc sa ma uit la filme horror ca vine Halloweenul, ma uit la filme romantice de parca ar veni Valentine's Day! =)) Nu de alta, dar trebuie sa se potriveasca cat de cat cu atmosfera!

Diana Gavrila spunea...

@ Lavander: Ma bucur ca ai citit-o si ca ti-a placut.
@ Adela: Daca o sa o citesti spune-mi si mie cum ti s-a parut :)
@ Laurentzyu: Mie mi-a placut mult. Depinde de fiecare, insa ti-l recomand. Mi se pare mie sau tie iti cam place sa faci misto? :))