Ce ati dori sa imi transmiteti?

duminică, 23 martie 2014

Proba 10. Cum pregătim elevii pentru viață?

Cum pregătim elevii pentru viață? Iată un subiect atât de important adus în discuție de cei de la Reeja, dar mult prea puțin dezbătut din punctul meu de vedere sau la care nu s-a găsit încă soluția. Nu pot vorbi în numele tuturor, dar ceea ce mi-am dorit la un moment dat să găsesc atunci când eram elev a fost o materie suplimentară care să ne vorbească despre viața de după liceu și alegerile pe care trebuie să le facem pentru a ne dezvolta și a deveni adulți responsabili și capabili. Să descoperim talentele care zac în noi, cu care ne-am născut și care ne pot fi de folos. Lucruri care le putem folosi în favoarea noastră și care sunt avantaje.


Nu cred că sunt printre puținii care au simțit odată cu apropierea sfârșitului liceului că pământul le fuge de sub picioare. Tocmai se termina o etapă definitorie pentru mine și mă îndreptam spre necunoscut. Am crezut la un moment dat că mă număr printre norocoși prin faptul că aveam atâtea opțiuni de unde alege pentru facultate, dar îmi era greu să le răstrâng. Chiar dacă știam cu ce se ocupă fiecare meserie în parte, nu mă puteam identifica cu niciuna. Parcă am fost întreaga mea viată ascunsă în buzunarul unei genți și nu am luat contact cu lumea reală. Ce este de făcut?

Acesta ar fi rolul unei materii separate de cele prezente deja în programa școlară și care să ne pună față în față cu viitorul nostru. Să ne facă mai conștienți că trebuie să fim mai serioși dacă ne dorim să ne construim o carieră, că suntem abia la început și că trebuie să muncim mult pentru a ajunge în vârf.


Norocul meu (doar dintr-un punct de vedere) a fost că în perioada aceea am avut niște probleme de sănătate și am petrecut mai mult timp într-un spital. Am realizat că îmi place să fac parte dintr-o echipă și să ajut oamenii din jurul meu. Dar pentru ceilalți este mult mai dificil și o alegere greșită te poate debusola de la drumul tău. în plus, există implementat deja în alte țări acest sistem, care se bazează strict pe găsirea unui loc în societate, a unui loc de muncă stabil, ceea ce este cel mai important pentru un adult.  


Mai mult de atât, nu cred că putem controla deciziile unui adolescent. Acesta este tipul de ajutor care ar ajuta și ar face diferența dintre un viitor strălucit și unul ales la întâmplare, din lipsă de informații. 


                    Articol înscris în cadrul competiţiei Spring SuperBlog 2014.