Ce ati dori sa imi transmiteti?

luni, 26 decembrie 2011

Recenzie "Memoriile unei gheise" - Arthur Golden

  Buna! Este timpul pentru o noua recenzie, a unei carti pe care nu mi-o pot scoate din minte, ce va ramane mereu in gandurile mele. Enjoy!


    Synopsis:
   Chiyo este fiica unui pescar din satul Yoroido, ce este vanduta dupa moartea mamei sale unei okiya din Kyoto (locul unde locuiau gheisele) pentru a fi instruita sa devina gheisa (in traducere inseamna "arta in miscare", nu prostituata), spre deosebire de sora sa Satsu care nu are acelasi noroc si ajunge prostituata. Aceasta este povestea unei fetite ce descopera cruzimea si impasibilitatea lumii la propriile suferinte, dar care gaseste puterea sa infrunte toate greutatile si sa isi creeze un viitor. 
   Domnul Tanaka este barbatul care este mereu prezent in gandurile ei, el fiind si puntea intre cele doua lumi pe care le va cunoaste: viata de dinainte, petrecuta alaturi de parintii ei in saracul sat, si viata uimitoare, de gheisa, unde lucrurile sunt misterioase si deosebit de frumoase.    
   Curand ea invata ca nu este libera sa iubeasca si sa-si urmeze propriul destin, ci trebuie sa depinda de un barbat ce ii va deveni patron sau danna. Geloasa pe frumusetea ei, Hatsumomo, una dintre gheisele ce locuiesc in okiya care este de asemenea si una dintre cele mai cunoscute ii va deveni rivala si ii va face viata un chin. 
   Din cauza greselilor comise, cat si a piedicilor lui Hatsumomo, lui Chiyo ii este retrasa posibilitatea de a deveni gheisa, ajungand o simpla servitoare, pana intr-o zi cand il intalneste pe Presedinte, un barbat ce trezeste in sufletul ei sentimente la care nu se asteptase. Soarta ei se schimba in acea clipa, incepand cu Mameha, rivala lui Hatsumomo, care ii va deveni calauza si ajutor pentru a se dezvolta la adevarata sa valoare si a-si imbratisa destinul.  


    Parerea mea:   
   Nu am cuvinte destule de lauda pentru aceasta carte! Mi-a placut din primele pagini, fiind plina de secretele si deosebitele descrieri ale Japoniei, una dintre tarile asiatice pe care mi-as dori sa le vizitez. Nu spun ca viata traita de Chiyo, cunoscuta apoi sub numele de Sayuri (pe care de altfel il ador!), este una minunata, insa nu mi-ar parea rau ca pentru cateva momente sa fac parte din acea parte a lumii, sa simt privirile atintite asupra mea datorita indemanarii si a frumusetii machiajului gheiselor. 
   Personajele sunt infatisate prin ochii lui Chiyo, care le transpune cu ajutorul propriilor sentimente si viziuni, alterate poate de subiectivitate. Suferintele personajului principal sunt usor de urmarit si am fost mereu miscata odata cu ea, impartasindu-i parca durerea.
   Filmul bazat pe "Memoriile unei gheise" mi-a placut mult, mai ales ca m-am putut bucura de frumusetile "Tarii soarelui". Vi le recomand cu drag si caldura.
    Nota mea: 5/5
    O puteti gasi AICI.

O zi frumoasa in continuare.

1 fantasies:

mirugirl spunea...

Bine te-am regasit, scumpo! Si sunt de acord cu tine intr-u totul. Cartea a fost superba. Si ma bucur sa o fi citit la randul meu si sa fi putut aprecia recenzia la adevarata ei valoare.