Ce ati dori sa imi transmiteti?

miercuri, 6 noiembrie 2013

Proba 16 - Melancolia dulce a copilăriei

Îmi amintesc de prăjiturile dulci din copilărie de fiecare dată când o privesc pe mama gătind în bucătărie, cu mișcări rapide și țintite, asemeni unui maestru al artelor marțiale care cunoaște în avans fiecare atac al adversarului său într-o luptă. Așa este și mama între oale și cratițe, fredonând melodiile tinereții ei și picurându-și din sufletul său iubitor la fiecare rețetă. Visam să devin ca ea când mă trezeam, copilă fiind, cu mirosul inconfundabil și delicios al tartelor și plăcintelor ei și mă grăbeam pentru a gusta prima din ele. O delicatesă să te lingi pe degete.  Nimeni nu cunoaște vechiul nostru cuptor, Samy, mai bine decât ea, cât să-l încălzească și să îl îngrijească pentru a da rezultate uimitoare. Aveau încredere unul în altul, un detaliu de preț pentru fiecare gospodină.

Apoi a venit rândul meu, destul de mare pentru a fi inițiată în artele culinare. Tarta de vișine a fost prima mea încercare de împrietenire cu fermecatul cuptor. Inima îmi bubuia temătoare în piept și pașii îmi erau nesiguri. După o  scurtă conversație, cuptorul mi-a promis că nu îmi va arde prăjitura și că îmi va oferi ajutor - s-a ținut de cuvânt. Am fost impresionată de gustul și aspectul deosebit pe care l-a avut tarta, extrem de mândră de îndemânarea mea. Ochii mamei străluceau, în lacrimi, de bucurie când a tăiat prima bucată. Era pufoasă și numai bună de mâncat. Puțin câte puțin, sub îndrumarea mamei m-am avântat în aventuri care mai de care mai dificile și mai solicitante.
Am avut parte de cele mai frumoase clipe de ucenic în bucătărie, până când am observat că Samy și-a pierdut capacitatea sa de a coace și chiar avea pierderi de gaz din când în când. Aveam nevoie de un nou cuptor, adaptat cu o tehnologie avansată, mult mai eficientă, așa că mi-am convins mama să caute pe Marketonline.ro, deoarece am văzut câteva oferte foarte bune la cuptoarele incorporabile. Încântate de prețurile bune de pe site, am decis să schimbăm și mobila de bucătărie pentru a putea pe viitor să adaptăm noi electrocasnice incorporabile. Nimic nu poate fi mai ușor astăzi, când tehnologia este într-o continuă mișcare, iar noi încercăm să fim în pas cu ea. 

 
Articol înscris în competiția "SuperBlog".