Ce ati dori sa imi transmiteti?

vineri, 16 decembrie 2011

Recenzie "Jane Eyre" - Charlotte Brontë

   Ce poate fi mai bun decat o carte intr-o zi ploioasa si rece (si un dus fierbinte :)))? Nimic pentru mine. Am citit aceasta carte acum 2 ani (aproximativ) intr-o astfel de zi, iar azi mi-a revenit in minte. 

    Synopsis:
   O poveste clasica despre capacitatea unei fete de a-si depasi conditia sociala prin fortele proprii, mereu demna si cu fruntea sus. Dupa moartea parintilor, Jane este trimisa la o matusa pentru a avea grija de ea, insa aceasta prefera sa o trimita la o scoala pentru fete care seamana mai mult ca un orfelinat. Aici ea invata foarte bine si se imprieteneste cu restul fetelor, insa trebuie de asemenea sa se conformeze cu regulile stricte si cu duritatea invatatoarelor, care dese ori recurgeau la violenta, ca sa nu mai punem la socoteala foametea si boala. 
   Cu toate ca termina studiile, Jane ramane sa predea si este foarte apreciata in randul invatatoarelor, dar salariul primit este foarte mic, de aceea isi cauta curand de lucru. Va primi o oferta din partea unei batrane pentru a fi guvernanta pentru fiica sa. Descopera in momentul in care accepta slujba ca doamna este doar menajera, iar fetita este copilul din flori al unei prietene a patronului conacului Thornfield, domnul Rochester. Draga noastra guvernanta se va indragosti fara sa-si dea seama de asa zisul domn Rochester, un barbat puternic, mandru si educat, barbatul perfect in ochii unei femei ca ea. 
   Cand este gata sa cedeze iubirii care o mistuie, afla ca este deja casatorit cu o femeie nebuna, pe care o tine inchisa intr-una dintre camerele conacului, astfel sa va pleca si de aici, lasand in urma durerea si omul pe care il iubeste.
   Destinul insa le va uni drumurile din nou, dar nu fara un pret. Oare aceasta a doua sansa este de ajuns pentru ca cei doi sa-si gaseasca fericirea pe care o cautau?



    Parerea mea:
   Aceasta este o carte de suflet, atat datorita talentului scriitoarei de a contura personajele principale, cat si pentru deosebitele descrieri ale locurilor in care se petrece actiunea, unite printr-un singur punct de reper: Anglia. Jane este tipul femeii ce isi ia viata in maini si se lupta si cu morile de vant pentru a depasi greutatile intalnite in cale si pentru asta o admir.

   Imi place coperta, ea fiind de asemenea si posterul filmului inspirat dupa povestea lui Charlotte Bronte. 
    Va recomand atat cartea, cat si filmul (versiunea din 2011).   
    Nota mea: 4.5/5
    O puteti achizitiona de AICI

2 fantasies:

andra lavander spunea...

o carte absolut superba, pe care nu m-am putut abtine sa nu o recitesc, surorile Bronte sunt foarte talentate, am avut curiozitatea sa citesc o carte de fiecare si toate m-au surprins placut, iar fanii lui Edward Cullen ar trebuie sa stie ca personajul lui Meyer a fost inspirat de personajul principal al lui Charlotte Bronte, de aceea poarta acelasi nume

Muneca Chucky spunea...

nu am citit cartea insa am vazut filmul si mi-a placut,recenzia ta a fost superba si ma convins ca este o carte care merita citita:*