Ce ati dori sa imi transmiteti?

miercuri, 23 octombrie 2013

Proba 9 - Ștampila salvatoare



În regatul  minuscul și ordonat al albinelor era mare agitație de la o vreme. Regulile pe care le-au folosit de atâtea miliarde de ani în fabricarea mierii, a propolisului și în construcția stupului erau acum încălcate de orice albină sau trântor cu o fărâmă de inteligență care să „fenteze” sistemul. Această situație a devenit insuportabilă pentru Regină și a decis că era timpul pentru o schimbare radicală. Însă lucrurile erau mult mai complicate decât păreau la prima vedere. Furioasă peste măsură, ea a hotărât să îi execute pe toți cei care nu respectau legile, dar după ce i-a supravegheat pe ascuns câteva zile a realizat că puțini erau cei care își realizau slujba cum ar fi trebuit și că până și pruncii săi iubiți se aflau pe lista neagră a trișorilor. Ce să facă, ce să facă?

Neputincioasă, a convocat pe dată consiliul său de sfătuitori format din cei mai bătrâni trântori și albine, din dorința aprigă de a rezolva problema. Știa că se putea baza pe judecata lor.

- Dragii mei prieteni, vă mulțumesc că ați venit. Ne aflăm într-un moment de cumpănă al stupului nostru și am nevoie de mințile voastre înțelepte. Un dezastru stă să se reverse peste capetele noastre dacă nu luăm atitudine. Poate ați observat că mierea nu mai este la fel de gustoasă cum o făceau părinții, bunicii și străbunicii noștri, chiar dacă rețeta a rămas neschimbată, iar propolisul și-a pierdut puterile binefăcătoare atât de cunoscute. Suntem pe cale să pierdem clienții fideli și tot ce am clădit cu trudă până acum. Ce credeți că ar trebui să facem?

După minute lungi de gândire, sfatul a început. 

 - Măria Ta, am putea să le mărim programul de lucru și să le scădem salariul ca pedeapsă, spuse Mircea, un trântor gârbovit cu o mustață lungă și albă ca neaua. 

 - Sau să îi batem cu parul până când se vor învăța minte, începu și Ștefan extrem de încântat, fluturându-și bastonul în care se sprijinea, cu gândul la regimul comunist strict în care trăise. 

 - Ce-ați zice să angajăm albine și trântori din stupul vecin să îi înlocuim?, adăugă Mariana, căscând plictisită, prea obosită să își țină ochii deschiși. Sigur își vor cere slujba înapoi și vom avea grijă să îi primim doar dacă sunt serioși și muncitori ca orice albină respectabilă.

 - Hmmm... Haideți să votăm atunci, concluzionă Regina încă puțin nesigură, dar observând că nimeni nu mai vorbea. Îmi pare rău Ștefan, dar violența nu este o soluție acum când este vorba de rudele și prietenii noștri. Cine este de acord cu Mircea să ridice mâna.

În acea clipă, în încăpere intră gâfâind Rebeca, confidenta, secretara și prietena Reginei, care a aflat prea târziu de întrunire și din acest motiv întârziase. Își trase sufletul câteva secunde și profită de confuzia celorlalți pentru a lua cuvântul.

 - Draga mea Regină, am găsit eu soluția pe ȘtampileOnline.ro. Tocmai căutam niște produse de papetărie pentru birou pe site-ul lor și atunci mi-a venit ideea. Ștampilele lor sunt cele mai bune.

 - Vrei să îi ștampilești până își fac treaba? râse Cristiana, o bătrânică simpatică pusă mereu pe șotii, amuzată peste măsură. Sunt convinsă că o să reușești... cu ștampilele tale online.

 - Le vom folosi ca semnătură după fiecare tură pentru a ști exact cum decurg lucrurile, cine muncește și cine nu. Și în plus acum se pot personaliza aceste ștampile. Am cumpărat deja una pentru a vă exemplifica. E cadoul meu pentru Regină. Chiar eu am desenat-o.        

 
 - Este cea mai bună idee, declară Regina mulțumită. Mulțumesc, Rebeca. Cine este pentru? 
Unul câte unul au ridicat mâinile, punându-și baza în această nouă invenție, cu speranța că va fi salvarea lor. Atât a fost necesar pentru a readuce pacea și sporul într-un ținut magic, o ștampilă la fel de fermecată.

Articol înscris în competiția "SuperBlog".