Ce ati dori sa imi transmiteti?

joi, 2 august 2012

Book Lovers Challenge (1)

1. Cum a început pasiunea ta pentru cărți? Ce romane te-au făcut să iubești lectura și de ce?

   Pasiunea mea pentru cărți a fost un fel de moștenire de la mama, pot spune. De când m-am născut am fost înconjurată de o bibliotecă uriașă (cel puțin așa mi se părea pe atunci), plină de tot felul de cărți, de la cele românești la cele străine. Mama mea a avut dintotdeauna o vorbă bună pentru lectură, de aceea ea mi-a dat primul impuls și primele cărți pe care să îmi scriu mândră numele. Obișnuiam să dau comandă prin postă printr-un tichet și drumul pentru ridicarea coletului era pentru mine un eveniment important, cu toate că știam mereu ce se ascunde înăuntru. Karl May mi-a animat copilăria, prin poveștile lui pline de aventură și personaje misterioase precum indianul Winnetou sau Old Shatterhand. Nu uit însă nici de Tom Sawyer sau Fram, dar nici de David Copperfield și alte personaje consacrate. 
   O deosebită importanță a avut-o și profesoara de română din generală, care îmi era și dirigintă. Romanele pe care trebuia să le povestim după vacanță și fișele cu citate și caracterizări pe care ni le-a dat de făcut m-au făcut să-mi îndrept atenția și asupra altor genuri de cărți. A venit rândul lui Harry Potter și a farmecului său aparte, dar și a cireșarilor pe care i-am îndrăgit foarte repede. 
   Mult mai târziu a urmat fenomentul Twilight, prima serie cu vampiri citită în întregime într-o perioadă foarte scurtă de timp. Recunosc că am devenit puțin câte puțin o devoratoare de cărți și întâmplări, iar acum nu m-aș putea despărți de ele. Prietenele mele râd de foarte multe ori de mine când aleg să-mi cumpăr o carte în locul unei piese de vestimentație. Asta sunt eu și nu mi-e rușine să recunosc. Ceea ce este important pentru mine are prioritate. Asta sunt cărțile pentru mine.