Ce ati dori sa imi transmiteti?

sâmbătă, 14 noiembrie 2015

PÂINE DE CASĂ CU SEMINȚE DE FLOAREA SOARELUI

Pentru că este weekend și atunci experimentez cel mai mult mi-am zis să pregătesc o pâine de casă cu ustensilele speciale pe care le-am primit de Ziua pâinii (16 octombrie) de la Tupperware.
 11893842_888025417940728_4078752557819026626_o
În revista pentru pâine pe care o puteți vedea în imagine am găsit o rețetă simplă pe care a trebuit să o încerc, cu puține modificări :D.
Timp de preparare: 15 min
Timp de dospire: 40 min + 30 min
Timp de coacere: 30 min la 180ºC
Ingrediente: 
– 500 g făină
– 1 linguriță de sare
– 1 linguriță de zahăr
– 20 g drojdie la plic – am folosit doar 7 g, deoarece pe spatele plicului scria că este de ajuns pentru 500 g de făină
– 250 ml lapte degresat – eu am folosit semi-degresat
– 60 g margarină vegetală
– 1 gălbenuș
– semințe de floarea soarelui/ susan/ alte semințe pe care le doriți – pe acestea le-am adăugat eu pentru aspect și pentru valoare nutritivă ;)
Preparare: 
1. Amestecați într-un bol făina, zahărul, sarea și drojdia uscată. Faceți o gropiță în mijloc și puneți laptele și margarina. Laptele să nu fie rece din frigider, pentru ca drojdia să acționeze.
DSCN5549 DSCN5553
2. Puneți bine capacul și agitați bolul până se amestecă toate ingredientele. Acesta a fost pasul cel mai interesant, eu sărind prin bucătărie cu bolul pentru pâine. Pentru acest pas nu am făcut nicio poză din păcate. :))
3. Deschideți capacul și formați aluatul ca o bilă. Fixați capacul din nou și lăsați la dospit în jur de 40 min, când va sări capacul singur sau aluatul își va dubla volumul. Aluatul meu a fost destul de micuț, așa că nu am avut plăcerea de a vedea cum sare capacul. Poate data viitoare. :D
DSCN5554 DSCN5555
4. Scoateți aluatul și puneți-l în forma/tava în care doriți să îl coaceți (nu am avut o formă dreptunghiulară de silicon ca în rețetă, dar m-am descurcat și fără). Mai lăsați să crească până aproape de marginea de sus a formei, în jur de 30 min. Între timp, preîncălziți cuptorul la 180ºC.
DSCN5557
5. Odată crescut, ungeți aluatul cu gălbenușul de ou, folosind o pensulă de silicon și cu foarfeca zdrențuiți puțin aluatul de deasupra. La final presărați semințele alese.
6. Coaceți 30 min până devine aurie. Dacă vi se pare că nu este coaptă o puteți lăsa mai mult. Nu vă lăsați păcăliți de culoarea arămie de deasupra care se datorează gălbenușului, aveți grijă să fie rumenită peste tot.
DSCN55667. Lăsați să se răcească, apoi o puteți tăia și gusta. Pentru a se păstra proaspătă o puteți pune la congelator, deși eu nu am făcut asta.
DSCN5572 DSCN5596
Acesta este rezultatul și așteptarea a meritat. Din punctul meu de vedere pâinea arată foarte bine și este foarte gustoasă.
Dacă folosiți această rețetă nu uitați să îmi spuneți și mie cum v-a ieșit și dacă vă place. Poftă bună! :D