Ce ati dori sa imi transmiteti?

vineri, 14 martie 2014

Proba 5. Fie eBook reader, fie book, eu de CITIT mă apuc

Omul trăiește din obișnuințe. Fie că este vorba de felul în care traversăm strada (regulamentar sau nu), fie de genul de cărți pe care le citim, toate lucrurile pe care le facem se încadrează în această categorie prin repetări nenumărate. Dar ce se întâmplă când apare un obiect nou la orizont și îți distrage atenția?


De la o vârstă fragedă aveam obiceiul de a purta cu mine cărți. Mari sau mici, într-un număr cât mai mare. Îmi plăcea să simt mirosul unei cărți noi, să ating paginile cu înșiruiri de cuvinte, să privesc coperta frumos colorată care reprezenta atracția principală încă de pe atunci. Cât de tare sufeream când mama se prefăcea că uita geanta plină de cărți când plecam în vacanță și eram nevoită să mă mulțumesc cu mult mai puțin. Pur și simplu nu doream să accept că erau prea grele pentru bagajul nostru. Lucrurile s-au schimbat în urmă cu un an, când am primit de ziua mea un minunat Kindle și viața mea a devenit mult mai ușoară. Încă găsesc plăcere într-o carte tipărită atunci când pot sta comodă acasă și biblioteca se lasă descoperită, dar Kindle-ul este mereu pregătit să iasă în lume alături de mine. 


Dacă vă întrebați ce să alegeți între aceste două opțiuni atât de diferite, țineți minte un lucru: rolul fiecăruia este lectura, indiferent de formă. Nu metoda ar trebui să vă definească, ci sentimentul care se revarsă din interior atunci când suntem absorbiți de o poveste, liniștea și împlinirea din acele momente. În încercarea de a descoperi soluția ideală, am cercetat mai atent facilitățile pe care mi le oferă fiecare atunci când le folosesc și iată la ce am aflat.

Cum eu citesc mereu, chiar și la masă, având mâinile ocupate prefer Kindle-ul pentru o manevrabilitate mai bună. Există și momente în care bateria este descărcată și sunt nevoită să aștept să se încarce pentru a-l utiliza din nou. În acest moment lectura mea este întreruptă relativ ușor, iar nervii mei se întind la maxim. Astfel începe seria avantajelor și dezavantajelor.


Nu vorbesc din perspectiva mea acum, pentru că eu nu am probleme de vedere, dar mama mea a găsit un impediment în a citi cărți cu scrisul foarte mic. Rezolvarea o găsim cu acest eBook reader care poate mări scrisul până la o mărime potrivită, extrem de rapid și ușor. De asemenea putem face notițe fără a ne întrerupe din citit pentru a căuta instrumente de scris, iar în cazul în care textul nostru conține cuvinte necunoscute, putem folosi dicționarul incorporat (din păcate doar în limba engleză).
 
Nu știu ce admirați voi când intrați pentru prima oară la cineva acasă, însă eu sunt de părere că biblioteca este pentru om așa cum ochii sunt oglinda sufletului, de aceea indiferent cât de stilată și nou decorată este o locuință, ea nu trebuie să lipsească. Nu există o dovadă mai prețioasă a caracterului unei persoane și am deosebit respect pentru toți cei care prețuiesc lectura. Long live the BOOK!
  

Un dezavantaj al tehnologiei este imposibilitatea de a rezista la apă. Să te ferească Dumnezeu de ploaie, băi și băuturi de orice fel prin preajmă, fiindcă vei avea cu siguranță nevoie de ofertele magazinului MarketOnline.ro. Cu așa reduceri este imposibil să nu îți treacă supărarea. Nici cărțile nu sunt prietene cu lichidele, dar mai ai o mică șansă să le mai folosești după nefericita întâmplare. Să nu spui că nu ai fost avertizat! ;)
 
Când vine vorba de cadouri, cred că iubitorii de cărți vor fi mulțumiți cu orice alegere vei face, numai de citit să fie. Totuși, pentru împrumut este mai ușor să apelezi la o carte obișnuită, în momentele în care ești atât încântat de o nouă descoperire încât trebuie să le povestești și prietenilor tăi despre ea. Mi se întâmplă atât de des. :)) În plus, atunci când văd lumea citind în mijloacele de transport și zâmbind, involuntar îmi dă imboldul de a încerca și eu acel exemplar, lucru care nu se întâmplă cu un Kindle. 


Dacă și voi sunteți genul care îți petrece foarte mult timp în librării, atunci înțelegeți nerăbdarea de a cumpăra volumul următor al unei serii preferate sau o carte nouă a scriitorului favorit. Tensiunea este și mai mare atunci când te trezești că e sfârșit de săptămână și librăriile de obicei nu sunt deschise, iar încă 2 zile sunt o adevărată tortură. În afară de faptul că prețurile unui eBook sunt mai mici, ai posibilitatea de a le primi pe loc și în orice zi a săptămânii prin intermediul Wi-Fi-ului. Piața din România nu este încă destul de dezvoltată în această privință, dar suntem pe drumul cel bun.

După toate cele spuse, cred că este imposibil să renunțăm definitiv la cărți, indiferent de adaosurile atrăgătoare ale tehnologiei. Așa cum scările nu au dispărut odată cu inventarea scărilor rulante, tot așa vor supraviețui cărțile și dotatul eBook reader în aceeași lume dispusă schimbărilor.  


 Articol înscris în cadrul competiţiei Spring SuperBlog 2014.